توسعه مفهوم مارکتینگ به لایههای مختلف جامعه، با هدف ساختن دنیائی بهتر!
.
پروفسور فیلیپ کاتلر به عنوان پدر بازاریابی نوین، نهاد کاتلر ایمپکت را با این هدف که مفهوم مارکتینگ را به لایههای مختلف اجتماع توسعه بدهد، تاسیس کرد.
.
کاتلر معتقد است با توجه به اینکه بازاریابی در اصل چیزی نیست جز شناسایی نیازهای انسان و اجتماع و ارائه راه حل برای آنها، اگر بتوانیم مفهوم بازاریابی را به طبقاتی غیر از مارکترها و بازاریابها توسعه بدهیم، میتوانیم از مجرای توسعه دانش بازاریابی در میان عموم، دنیای بهتری بسازیم. به همین دلیل شعار کاتلر ایمپکت، «زندگی بهتر با بازاریابی» است.
پ ن:
در کتاب مواجهه با سرمایهداری، کاتلر تاکید میکند که بازاریابی میتواند نوعی از پیشرفت را ایجاد کند که در آن زندگی مردم بدون ایجاد نابرابریهای بیشتر و آسیب به طبیعت، بهتر شود. «بازاریابی با اهداف متعالیتر، باعث پیشرفت همزمان اقتصاد و اجتماع ما خواهد شد.»
.
به نظر شما دانش بازاریابی چقدر و چگونه در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی ما موثر است؟