پروفسور فیلیپ کاتلر، بنیانگذار مدیریت بازاریابی مدرن و از برجستهترین استادان بازاریابی جهان، اعتقاد دارد جوهره بازاریابی «کشف نیازهای جامعه و پیدا کردن راهحل برای رفع آن» و نیز «توانایی معرفی و فروختن محصولات و ایدهها» است. پس همه برای موفقیت به بازاریابی نیاز دارند و با گسترش کاربردهای بازاریابی در جوامع، جهان میتواند جای بهتری برای زندگی باشد.
به همین دلیل بخش مهمی از تلاشها و پروژههای پروفسور فیلیپ کاتلر از سال 2011 به ترویج آموزههای بازاریابی برای عموم جامعه متمرکز شد. از برجستهترین این پروژهها میتوان به «اجلاس جهانی بازاریابی «eWMS، «کتاب بایستههای بازاریابی امروز«EOMM ، برنامه یادگیری کاتلر «KBP» و »دانشگاه کاتلر« اشاره کرد.
فیلیپ کاتلر، برای نهادینهسازی اقدامات خود، با همراهی بهترینهای بازاریابی جهان مجموعهای به نام «کاتلر ایمپکت (Kotler Impact)» را بنیان نهاده تا «کاتلر ایمپکت» حتی پس از حیات «فیلیپ کاتلر» نیز بتواند نقش مهم خود را ایفا کند.
پروژهی جدید پروفسور کاتلر کتابی به نام Essentials Of Modern Marketing (بایستههای بازاریابی امروز) است. هدف این کتاب نیز ایجاد دنیایی بهتر با کمک بازاریابی است
و این چگونه اتفاق میافتد؟
فیلیپ کاتلر فرصتی کمنظیر در اختیار کسبوکارهای کشورهای جهان قرار داده است. او با همکاری تیم کاتلر ایمپکت و شرکای تجاریاش در سراسر جهان، قصد دارد این کتاب را برای هر کشور –به صورت اختصاصی آماده کند. برای انجام این مهم در هر کشور تعدادی شرکت برگزیده میتوانند داستان موفقیت خود را پس از تایید گروه ارزیابی کاتلر ایمپکت، در فصل مرتبط کتاب وارد کنند.
دکمه سرفصل کتاب
مشارکت معنا – کاتلر، این امکان را فراهم آورده است تا کسبوکارهای ایرانی نیز بتوانند از فرصت حضور در این کتاب ارزشمند Essentials of Modern Marketing (بایستههای بازاریابی امروز) بهرهمند شوند.
شرکتهای حائز شرایط میتوانند داستان موفقیت خود در حوزه بازاریابی و برندینگ را به دو شیوه در این کتاب بیان کنند:
• داستان موفقیت یا Success Story:
داستان موفقیت در 2000 کلمه روایت میشود.
• نکتهی برجسته یا Highlight:
نکتهی برجسته در 300 کلمه روایت میشود.
در هر دو شیوه، شرکتها پس از ارزیابی اولیه هیات مشاوران کاتلر ایمپکت (Kotler Impact) میتوانند جهت ورود به کتاب اقدام نمایند.
شرکتهای علاقهمند میتوانند با تکمیل فرم ارزیابی سریع از احراز شرایط اولیه حضور در کتاب اطمینان حاصل نمایند.
دکمه ارزیابی سریع وضعیت شرکت
در صورت دارا بودن معیارهای اولیه کاتلر ایمپکت (Kotler Impact) میتوانید با موسسه معنا تماس بگیرید یا اطلاعات تماس خود را در فرم زیر تکمیل کنید:
حدود 100 شرکت از 1.800.000 شرکت ایرانی، در صورت دارا بودن شرایط زیر میتوانند برای حضور در کتاب بایستههای بازاریابی امروز اقدام کنند:
کاتلر ایمپکت یک جامعۀ بازاریابی استراتژیک است که با کمک آموزش، پرورش و اقدامات جامع قصد دارد از توسعه اقتصادی پایدار به بهترین شکل استفاده کند. کاتلر ایمپکت ابتکار عمل و خلاقیت زیادی برای ارتقاء رشد شیوههای بازاریابی و آموزش پایدار انجام میدهد. برای مثال میتوان به نشست جهانی بازاریابی «WMS» اشاده کرد. این رویداد جهانی هر سال در سراسر دنیا برگزار میشود و هدف آن حل مهمترین مسائل جهان با کمک رویکردهای بازاریابی محور است. این گروه در حال حاضر اداره کردن «مرکز بازاریابی پیشرفته فیلیپ کاتلر»، «مجمع بازاریابی فیلیپ کاتلر» و جوایز کاتلر را نیز بر عهده دارد. همچنین پروژه کتاب «بایستههای بازاریابی امروز» با عنوان انگلیسی «Essential of Modern Marketing» در دست انجام دارد. این کتاب در سال 2021 به مناسب تولد پروفسور کاتلر چاپ خواهد شد. هر یک از فصول این کتاب با داستانهای موفقیت و نکات برجستۀ شرکتها در سراسر دنیا تکمیل خواهد شد. شرکتهای هر کشور میتوانند در کتاب اختصاصی شده آن کشور نکات برجستۀ موفقیت خود در زمینه بازاریابی و برندینگ را بازگو کنند.
موسسه توسعه مدیریت و فن مدیران عصر نادین اندیشه (معنا) تا کنون تلاش کرده است فارسیزبانان نیز همگام با سایر نقاط جهان، بتوانند از آخرین تحولات و پیشرفتهای حوزه مدیریت و بهخصوص بازاریابی بهرهمند شوند. به عنوان نمونه، موسسه معنا، در همکاری با مجموعه کاتلر، فرصت حضور در مهمترین رویداد بازارایابی جهان يا همان «اجلاس جهانی بازاریابی» را از سال 2020 میلادی برای کشورهای فارسیزبان فراهم كرده است. امكان حضور شرکتکنندگان و سخنرانان ایرانی در جمع سخنران برجسته بینالمللی این اجلاس، از دستاوردهای مشارکت معنا-کاتلر در برگزاری «اجلاس جهانی بازاریابی» در سالهای 2020 و 2021 میباشد.
با پیوستن به پروژه کتاب «بایستههای بازاریابی امروز» برآنیم تا فرصتی کمنظیر را در اختیار شرکتهای توانمند ايرانی قرار دهیم، فرصتی که در آن کسبوکارهای ایرانی بتوانند دستاوردهای موفق خود را به شیوهای قدرتمند و صحیح به دنیای بازاریابی بینالمللی معرفی کنند.